23 października br. odbyła się osiemnasta gala rozdania nagród Effie, najbardziej prestiżowego konkursu dla branży marketingowej w Polsce. Agencje należące do Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics oraz LiquidThread) zdobyły aż 23 nagrody, które przełożyły się na ogólną liczbę 146 punktów w rankingu Effie Awards 2017.

W tym roku do konkursu Effie Awards zgłoszonych zostało łącznie 219 kampanii i projektów, które walczyły o nagrody w 24 kategoriach. Nominacje otrzymało 85 prac, z czego aż 35 (40 proc.) to projekty stworzone przez agencje należące do Publicis Media. Nominacje przełożyły się na 23 statuetki, które trafiły do Spark Foundry, Starcomu, Zenitha, LiquidThread i Performicsa. Najwięcej, bo aż 7 nagród Effie, otrzymała agencja mediowa Spark Foundry, która uplasowała się na 3 miejscu w rankingu domów mediowych. Poniżej pełna lista wszystkich nagrodzonych kampanii zrealizowanych przez agencje Publicis Media:

Spark Foundry

  • Srebrne Effie – Napoje Alkoholowe – Chce się Ż – Grupa Żywiec
  • Srebrne Effie – Napoje Alkoholowe – Oficjalne piwo nieoficjalnej Warszawy – Grupa Żywiec
  • Srebrne Effie – Retail/Kanały Sprzedaży – Nie idź na zakupy. Kupuj online – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Business to Business – Kredyt Fair – Idea Bank
  • Brązowe Effie – Long Term Marketing Excellence – Męskie Granie – Grupa Żywiec
  • Brązowe Effie – Performance Marketing/E-commerce – Nie idź na zakupy – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Żywność – Jest Crunchips, jest impreza – The Lorenz Bahlsen Snack-World

 Starcom

  • Srebrne Effie – Branded Content – Wojownicy Złomu – Discovery Polska
  • Srebrne Effie – Edukacja Społeczna i Kampanie CSR – Podaruj Wigilię – Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich”
  • Srebrne Effie – Finanse – BLIK i jest  – Polski Standard Płatności
  • Srebrne Effie – Media, Kultura i Rozrywka – Do zobaczenia w Twoim domu – TVN Media
  • Srebrne Effie – Ubezpieczenia i Inwestycje – Pierwszy dzwon – Link4

Zenith

  • Złote Effie – Launch/Relaunch – Gatunek Pradawny Niepasteryzowany – Kompania Piwowarska
  • Srebrne Effie – Finanse – Spłacam dług – ULTIMO
  • Brązowe Effie – Motoryzacja – Mercedes-Benz Klasa E – Mercedes – Benz Polska

LiquidThread

  • Srebrne Effie – Branded Content – Wojownicy Złomu – Discovery Polska
  • Srebrne Effie – Retail/Kanały Sprzedaży – Nie idź na zakupy. Kupuj online – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Napoje Bezalkoholowe – Wkręć się do zabawy – The Coca-Cola Company
  • Brązowe Effie – Performance Marketing/E-commerce – Nie idź na zakupy – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Żywność – Jest Crunchips, jest impreza – The Lorenz Bahlsen Snack-World

Performics

  • Srebrne Effie – Retail/Kanały Sprzedaży – Nie idź na zakupy. Kupuj online – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Performance Marketing/E-commerce – Nie idź na zakupy – Frisco.pl
  • Brązowe Effie – Performance Marketing/E-commerce – Zamów online – W.KRUK

W obradach Jury, któremu przewodniczą CEO i Prezesi największych firm, bierze udział ponad setka specjalistów. W konkursie nagradzane są kampanie, których rezultatem była rzeczywista poprawa efektów biznesowych Klienta. Kampanie mogące zwyciężyć w Effie to kampanie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin takich jak planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów oraz kreację i obsługę Klienta. Eksperckie jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.