Publicis Media, do której należą agencje Starcom, Zenith, Blue 449, Spark Foundry, Performics i LiquidThread, rozbudowuje strukturę Commerce, powołaną do życia wiosną br. Do zespołu, zarządzanego przez Pawła Wojciechowskiego, Commerce Directora w agencji Performics, dołączyły kolejne osoby: Marta Zuska, która  obejmuje stanowisko Senior Commerce Managera, oraz Weronika Alabrudzińska, jako Commerce Account Manager.

Marta Zuska, jako Senior Commerce Manager będzie odpowiedzialna za konstruowanie modeli biznesowych i rozwijanie współpracy z platformami marketplace i sklepami e-commerce. Związana z Publicis Media od 2015 roku, ostatnio jako Senior Business Development Manager w agencji Performics, odpowiadała za projektowanie i wdrażanie mechanizmu partnerstw komercyjnych dla klientów agencji Publicis Media. Posiada 12-letnie doświadczenie w strategiach rozwoju biznesu, budowie kanałów sprzedaży i produktów na rynek. Wcześniej związana z Samsung Electronics Polska, gdzie zbudowała i rozwijała kanał sprzedaży B2B oraz mechanizmy rynkowe B2B2C przy współpracy z operatorami mobile oraz telewizji płatnej.

Weronika Alabrudzińska objęła stanowisko Commerce Account Managera odpowiedzialnego za rozwijanie relacji z kluczowymi klientami agencji w obsłudze produktów Commerce. W branży online pracuje od 7 lat, wcześniej jako Key Account Manager związana była m.in. z L’Oreal Polska,  serwisami zakupowymi Allani.pl i Domodi.pl (Grupa WP) oraz z platformą modową SHOWROOM.PL. Zajmowała się tworzeniem i wdrażaniem strategii e-commerce dla partnerów biznesowych. Posiada doświadczenie w zarządzaniu markami i produktami w kanałach sprzedaży online.

Publicis Commerce świadczy usługi związane z obecnością marek w sklepach internetowych oraz platformach typu market place. W ramach oferty produktów znajdują się m.in. doradztwo strategiczne, partnerstwa komercyjne oraz analiza zachowań konsumentów. Dział wspiera marketerów w zakresie ekspozycji produktów w witrynach e-commerce, analityce oraz aktywacji promocyjnej. Celem działań Commerce jest realizacja celów sprzedażowych klientów agencji poprzez budowanie właściwych doświadczeń konsumenta z marką tam gdzie podejmowane są decyzje zakupowe.

– Rozwój rynku, prognozy na przyszłość oraz rosnąca siła globalnych graczy tworzy zapotrzebowanie na wiedzę ekspertów. Komunikacja w przestrzeni e-commerce czy analiza zachowań i preferencji zakupowych konsumentów to znacznie więcej, niż zarządzanie treściami w sklepach.  Agencje zajmujące się rozwojem biznesu swoich klientów muszą działać szerzej, w pełni wykorzystując wszystkie punkty styku konsumenta z marką. W Publicis Media widzimy tę potrzebę i dlatego pracujemy nad rozwojem naszych kompetencji i powiększamy zespół commerce – mówi Paweł Wojciechowski, Commerce Director w Performics.

W realizacji poszczególnych projektów zespół Commerce będzie korzystał ze wsparcia i kompetencji ekspertów ze specjalistycznych agencji i departamentów Publicis Media: LiquidThread (content, digital, kreacja) oraz  data, technology & innovation/analytics & insight. Dodatkowo nowa komórka będzie współpracować z agencją Saatchi&Saatchi IS, realizującą globalne projekty w ramach struktury Publicis Groupe.