IRYNA ILKIV, Traffic Coordinator w Publicis Media DTI/AI, odwiedziła Toronto.

Pojechałam na You-Xplore, ponieważ interesują mnie nowe doświadczenia i ciekawiło mnie jak wygląda praca w agencjach Publicis Media za granicą. Byłam ciekawa rozwiązań oraz narzędzi z których korzystają zagraniczne zespoły oraz czułam, że jako dział Data Technology&Innovation/Analytics&Iinsights w polskim oddziale Publicis Media, również mamy doświadczenie, którym możemy się podzielić. Kiedy dowiedziałam się o zaakceptowaniu mojej kandydatury do udziału w programie byłam podekscytowana i przez kilka tygodni zniecierpliwiona czekałam na decyzję, do którego miasta i jakiej agencji pojadę.

Jestem Traffic Coordinatorem i na co dzień, co z resztą zdradza nazwa mojego stanowiska, zajmuję się trafikowaniem kampanii digitalowych w adserwerze, wspieram media plannerów w pytaniach dotyczących narzędzi do pomiaru kampanii oraz koordynuję pracę zespołu trafików. Dzięki You-Xplore mogłam się dowiedzieć jak wygląda praca w branży reklamowej w Kanadzie. Podczas mojego pobytu w biurze w Toronto odbyłam wiele spotkań z tamtejszym zespołem operacyjnym. Dało mi to możliwość porównania specyfiki pracy oraz narzędzi za granicą, do tych używanych przez nas w Polsce. Z podobieństw okazało się, że mimo odległości ponad 6 tys. km, korzystamy z tych samych globalnych narzędzi oraz mierzymy się z podobnymi problemami przy obsłudze kampanii. Najbardziej rzuciła mi się w oczy różnica w podejściu do przestrzegania terminów. W Kanadzie praca jest tak rozłożona, że mają o wiele mniej „asapów” niż my, a przepływ informacji dotyczących kampanii jest bardziej zautomatyzowany. Rynek kanadyjski różni się również pod względem sposobu emisji reklam, mierzenie bez serwowania jest raczej wyjątkiem, a ponad 95% reklam wychodzi z adserwerów agencyjnych. W Polsce od kilku lat mamy dział DTI/AI, gdzie poza trafikowaniem również wspieramy klientów w zakresie analitycznym i badawczym, mamy dobrze rozwinięte centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi. Departament ten wspiera klientów agencji należących do Publicis Media we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, projektów content marketingowych, czy działań z zakresu marketingu precyzyjnego.

W Toronto trafiłam do świata, w którym obok siebie mieszkają ludzie z różnych kultur, tradycji i o wielorakich poglądach, co skutkuje dużą tolerancją oraz akceptacją inności. Miłym zaskoczeniem było bardzo ciepłe i życzliwe podejście, z jakim spotkałam się ze strony nieznajomych osób. Każdy znajdował czas na krótką pogawędkę, a mieszkańcy Toronto są bardzo pomocni i otwarci. Olbrzymie wrażenie zrobiła na mnie liczba wieżowców oraz ich harmonijne połączenie nowoczesnej architektury ze „starą”. Ontario Lake, mnóstwo zieleni, parków oraz czystość sprawiają, że pobyt w mieście jest naprawdę przyjemny. CN Tower, która jest punktem orientacyjnym Toronto, oferuje świetne widoki z  wysokości 400 metrów, a wejście na przeszkloną podłogę na poziomie 300 metrów było niecodziennym doświadczeniem. Oczywiście na swojej liście must visit umieściłam wodospad Niagara. Jego niesamowita potęga, piękny widok oraz huk i mgiełka spowodowane spadającą wodą zapamiętam na długo.

Do niewątpliwych zalet programu You-Xplore należy to, że jadąc do zagranicznych agencji Publicis Media wracamy ze zwiększoną wiedzą biznesową, ale też szerszymi horyzontami w patrzeniu na otaczający nas świat. Dzięki wyjazdowi przekonałam się jak wygląda życie w Kanadzie. Ludzie są tam bardzo otwarci i ciepli, a rozmowy które z nimi odbyłam zainspirowały mnie do wprowadzenia zmian w pewnych aspektach mojej pracy. Gdybym mogła jechać na You-Xplore po raz drugi, nie zastanawiałbym się ani chwili.