O Nas

PUBLICIS MEDIA POLSKA

 

Publicis Media jest obok Publicis Communications, Publicis Sapient oraz Publicis Healthcare, jednym z czterech globalnych centrów kompetencyjnych tworzących holding reklamowy Publicis Groupe. W ramach Publicis Media w Polsce działają agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread.

W Publicis Media uważamy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce konsumenta, dlatego nadrzędnym celem istnienia naszej organizacji, któremu podporządkowują swoje działania nasze agencje, jest wspieranie marketerów w rozwijaniu ich roli i wartości biznesowej w firmach.

Każda z agencji, w oparciu o własne zasoby i ekspercką wiedzę, gwarantuje Klientom łatwy dostęp do wszystkich kluczowych kompetencji i usług specjalistycznych Publicis Media, odpowiadających na ściśle określone potrzeby biznesowe marek i firm.

Publicis Media zatrudnia na polskim rynku blisko 700 ekspertów w takich obszarach jak strategia komunikacji, planowanie i zakup mediów, commerce, performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation.

Publicis Media jest jedną z dwóch największych pod względem obrotów grup agencji w Polsce (ranking RECMA). W 2017 r. Publicis Media zdobyła tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu międzynarodowej firmy Antal.

Publicis Media jest jedną z dwóch największych pod względem obrotów grup agencji w Polsce (ranking RECMA). W 2017 r. Publicis Media zdobyła tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu międzynarodowej firmy Antal.

ZARZĄD PUBLICIS MEDIA

 

Za wszystkie obszary działalności Publicis Media na polskim rynku odpowiadają Piotr Piętka – Chief Executive Officer (CEO),  Anna Sakowicz – Chief Digital, Data & Analytics Officer, Magda Kolenkiewicz  General Manager Starcom, Albert Wyszomirski – Chief Financial Officer (CFO), Iwona Jaśkiewicz-Kundera  Chief Investement Officer i Anna Bartoszewska – General Manager Zenith.

  • Piotr Piętka
    Piotr Piętka CHIEF EXECUTIVE OFFICER
  • Anna Sakowicz
    Anna Sakowicz Chief Digital, Data & Analytics Officer
  • Magda Kolenkiewicz
    Magda Kolenkiewicz General Manager Starcom
  • Albert Wyszomirski
    Albert Wyszomirski CHIEF FINANCIAL OFFICER
  • Iwona Jaśkiewicz-Kundera
    Iwona Jaśkiewicz-Kundera Chief Investement Officer
  • Anna Bartoszewska
    Anna Bartoszewska General Manager Zenith

Piotr Piętka

Rozpoczął karierę w branży marketingowej w 1996 r. Od 2004 r. pełnił funkcję członka zarządu, a w 2013 r. objął stanowisko Prezesa Starcom Mediavest Group (SMG). Odpowiadał za przeobrażenie SMG w agencję oferującą najnowocześniejsze, digitalowe, technologiczne i poparte najlepszą na rynku analityką, rozwiązania komunikacji marketingowej, dopasowane do potrzeb biznesowych klientów. Od 2016 r. jest CEO Publicis Media w Polsce, do której należą m.in.: agencje Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Zasiadał w jury Effie i Mixx Awards. Jest członkiem Rady Programowej XI edycji Forum IAB.

Anna Sakowicz

Związana jest z rynkiem komunikacji marketingowej od ponad 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej pracowała w domu mediowym Mindshare, ostatnio na stanowisku Partner Invention i Członek Zarządu. W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez IAB. W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer. Wraz z powstaniem Publicis Media (2016 r.) objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera. Jako członek zarządu odpowiada za rozwój i integrację kompetencji: Data&Technology&Innovation, Analytics&Insights, Performance oraz Content.

Magda Kolenkiewicz

Z branżą marketingową związana jest od 2002 roku. W 2004 r. dołączyła do Starcomu, a jesienią 2012 r. objęła stanowisko dyrektora mediów ds. obsługi klientów całej agencji. Współtworzyła kampanie nagradzane i wyróżniane na kluczowych, polskich i zagranicznych konkursach reklamowych tj. Festival of Media, Effie Awards czy Media Trendy. Dyrektorem generalnym Starcomu została w 2013 roku. Była jurorem w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Euro Effie, Festival of Media Global. Zasiadała również w Global Product Committee, który w ramach globalnych struktur Starcom Mediavest Group zajmował się tworzeniem strategii rozwoju produktu agencji. Starcom jest obecnie najwyżej ocenianą agencją mediową z Polski w rankingach międzynarodowej firmy audytorskiej RECMA.

Albert Wyszomirski

W 2003 r. dołączył do Starcomu. Wcześniej, od 1996 r. pracował w agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa, z której wyodrębnił się Starcom. Zaczynał karierę od stanowiska analityka finansowego, awansując następnie na stanowisko kontrolera finansowego Grupy Leo Burnett. W tym czasie uzyskał międzynarodowe kwalifikacje ACCA, które wraz ze zdobytym doświadczeniem, pozwoliły mu objąć stanowiska dyrektora finansowego w Starcomie. Od 2005 r. był członkiem zarządu Starcom Mediavest Group, a w 2016 r. został Chief Financial Officerem Publicis Media w Polsce. Odpowiada za dział finansów i księgowości.

Iwona Jaśkiewicz-Kundera

Rozpoczęła karierę w branży marketingowej w 1999 r., dołączając do domu mediowego Optimedia. W 2002 została dyrektorem działu zakupu w Optimedia. W 2014 r. objęła stanowisko Chief Buying Officera w ZenithOptimedia i jednocześnie z ramienia ZenithOptimedia odpowiadała za negocjacje w ramach grupy VivaKi. Od 2016 r. pełni funkcję Chief Investment Officera Publicis Media, a jej rolą jest tworzenie i realizacja strategii negocjacyjnych całej organizacji.

Anna Bartoszewska

General Manager Zenith, członek zarządu Publicis Media. Odpowiada za rozwój i efektywne działanie agencji, pozyskiwanie nowych klientów, rozwój kompetencji strategicznych i digitalowych oraz poszerzanie portfolio produktów i rozwiązań wspierających wzrost biznesu klientów.

Z branżą mediową jest związana od 2004 roku. W 2005 roku zaczęła pracę w Zenith, gdzie przeszła wszystkie szczeble kariery: od Junior Media Plannera do Dyrektora Zarządzającego.

AGENCJE PUBLICIS MEDIA

Starcom jest globalną agencją mediową należąca do jednego z największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W oparciu o naszą wiedzę o konsumentach, ich relacjach z markami, mediami i technologiami, tworzymy platformy doświadczeń z markami, rozwijające biznes naszych Klientów. W Polsce Starcom zatrudnia blisko 300 ekspertów i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2016. Obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw.
Zenith jest agencją ROI, łączącą dane, technologię i najlepszych specjalistów, aby odkrywać nowe możliwości, rozwiązywać złożone wyzwania i rozwijać biznes Klientów. Zenith jest częścią Publicis Media, jednego z czterech centrów kompetencyjnych w ramach Publicis Groupe. Agencja działa w 95 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów z zakresu komunikacji i planowania mediów, content i performance marketingu, optymalizacji oraz danych i analityki. W Polskim biurze Zenith pracuje 170 osób. Zenith współpracuje z czołowymi światowymi i polskimi markami, m.in. Aviva, Coty, Electrolux, Lactalis, L’Oréal, Mercedes-Benz, Reckitt Benckiser, SABMiller, SCA, Sanofi, Totalizator Sportowy, Wirtualna Polska.
Agencja mediowa Spark Foundry łączy skalę i siłę globalnej firmy z energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji, charakterystyczną dla startupów. Przedsiębiorczość, nowatorskie podejście do biznesu oraz otwartość na zmiany i eksperymentowanie to cechy startupów, które są nam bardzo bliskie. W połączeniu z doświadczeniem, wysiłkiem wkładanym w rozwój biznesu klientów oraz chęcią rozumienia motywów podejmowania decyzji, możemy dostarczać naszym Klientom najlepsze efekty działań. Nasze kompetencje wykraczają daleko poza obszar standardowych usług związanych z biznesem mediowym, a obejmują między innymi analitykę, technologię marketingową, content marketing, marketing efektywnościowy i doradztwo w obszarze transformacji digitalowej. Spark Foundry pracuje dla takich klientów jak m.in.: City Handlowy, Circle K, Electronic Arts Lorenz Bahlsen, Frisco.pl, Euroloan, Ergo Hestia. Co roku zdobywamy dla nich najbardziej prestiżowe nagrody, za efektywne i kreatywne kampanie.
Innowacyjna agencja mediowa. Działamy w globalnej sieci Blue 449, obecnej na 22 światowych rynkach i jesteśmy częścią Publicis Media. Kierujemy się filozofią Open Source, znaną ze świata programistów i hackerów. Wierzymy w siłę kolektywnej pracy i interdyscyplinarnych zespołów, łączących specjalistów z różnych branż, oraz w otwartość na współpracę z innymi partnerami biznesowymi klienta. Czyni to z nas nowoczesną agencję, gotową na współdziałanie wobec nowych wyzwań marketingu: brania odpowiedzialności za wzrost organizacji, projektowania doświadczeń konsumentów i wykorzystania innowacji technologicznych.
Agencja performance marketingu należąca do Publicis Media. Oferujemy najwyższej jakości, kompleksowe usługi w zakresie strategii mediów interaktywnych, rozwiązań marketingu efektywnościowego opartych na zaawansowanej analityce, oraz najnowszych technologiach. Bierzemy odpowiedzialność za skuteczność i najwyższą jakość wszystkich naszych strategii i działań digitalowych, których celem jest konwersja intencji zakupowych na przychody Klientów.
Agencja digital-contentowa należąca do struktur Publicis Media w Polsce. Projektujemy i wdrażamy innowacyjne oraz angażujące odbiorców działania content marketingowe, wykorzystując do tego nasze kompetencje kreatywne, produkcyjne i technologiczne. Łączymy skuteczność działań z wrażliwością na dobrą komunikację. Wykorzystujemy know-how Publicis Media, skupiamy się na integracji wszystkich działań i maksymalizacji efektu.

Data Sciences to centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa w obu kluczowych z punktu widzenia Klientów obszarach: efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach Paid, Owned i Earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika. Departament wspiera Klientów agencji, należących do Publicis Media, we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, projektów content marketingowych i działań marketingu precyzyjnego. Data Sciences pomaga określać KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji
i biznesowym), gromadzi dane wokół konkretnych odbiorców oraz serwuje im kampanie. Analitycy Data Sciences tworzą zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: Modelowanie POEM, Marketing Mix Modelling, Modelowanie Atrybucyjne i Cross Media Study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta na kontakt z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości. Częścią departamentu Data Sciences jest dział TAAG (Technology And Activation Group), do którego zadań należy zarządzeniem technologią, adserving i webanalityka.

Business Transformation jest departamentem konsultingowym Publicis Media. Koncentruje się na przynoszących zysk innowacjach w budowaniu doświadczeń konsumentów. Wspiera Klientów agencji Publicis Media w trzech obszarach: transformowaniu doświadczeń konsumenckich – bazując na danych, departament tworzy dokładne mapy doświadczeń Klientów  i szuka kluczowych obszarów, w których poprawa doświadczeń konsumenckich jest w stanie przekładać się na sukces biznesowy,  transformowaniu organizacji – departament wykorzystuje autorskie narzędzia, aby precyzyjnie mapować wewnętrzne kompetencje firm w zakresie transformacji oraz odnieść je do rynkowych benchmarków,  pomaga zaplanować skuteczny proces zmian, kluczowe inicjatywy i mierniki sukcesu, współpracy ze startupami – dzięki globalnej inicjatywie Publicis Media – NextTECHnow departament skutecznie łączy klientów ze środowiskiem startupów i innowacyjnymi partnerami.