Publicis Media Polska

Publicis Media jest obok Publicis Communications, Publicis Sapient oraz Publicis Healthcare, jednym z czterech globalnych centrów kompetencyjnych tworzących holding reklamowy Publicis Groupe. W ramach Publicis Media w Polsce działają agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread.

W Publicis Media uważamy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce konsumenta, dlatego nadrzędnym celem istnienia naszej organizacji, któremu podporządkowują swoje działania nasze agencje, jest wspieranie marketerów w rozwijaniu ich roli i wartości biznesowej w firmach.

Każda z agencji, w oparciu o własne zasoby i ekspercką wiedzę, gwarantuje Klientom łatwy dostęp do wszystkich kluczowych kompetencji i usług specjalistycznych Publicis Media, odpowiadających na ściśle określone potrzeby biznesowe marek i firm.

Publicis Media zatrudnia na polskim rynku blisko 700 ekspertów w takich obszarach jak strategia komunikacji, planowanie i zakup mediów, commerce, performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation.

Publicis Media jest jedną z dwóch największych pod względem obrotów grup agencji w Polsce (ranking RECMA). W 2017 r. Publicis Media zdobyła tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu międzynarodowej firmy Antal.

 

Zarząd Publicis Media

Za wszystkie obszary działalności Publicis Media na polskim rynku odpowiadają Piotr Piętka – Chief Executive Officer (CEO),  Anna Sakowicz – Chief Digital, Data & Analytics Officer, Magda Kolenkiewicz  General Manager Starcom, Albert Wyszomirski – Chief Financial Officer (CFO), Iwona Jaśkiewicz-Kundera  Chief Investement Officer i Anna Bartoszewska – General Manager Zenith.

  • Piotr Piętka
    Piotr Piętka CHIEF EXECUTIVE OFFICER
  • Anna Sakowicz
    Anna Sakowicz Chief Digital, Data & Analytics Officer
  • Magda Kolenkiewicz
    Magda Kolenkiewicz General Manager Starcom
  • Albert Wyszomirski
    Albert Wyszomirski CHIEF FINANCIAL OFFICER
  • Iwona Jaśkiewicz-Kundera
    Iwona Jaśkiewicz-Kundera Chief Investement Officer
  • Anna Bartoszewska
    Anna Bartoszewska General Manager Zenith

Piotr Piętka

Rozpoczął karierę w branży marketingowej w 1996 r. Od 2004 r. pełnił funkcję członka zarządu, a w 2013 r. objął stanowisko Prezesa Starcom Mediavest Group (SMG). Odpowiadał za przeobrażenie SMG w agencję oferującą najnowocześniejsze, digitalowe, technologiczne i poparte najlepszą na rynku analityką, rozwiązania komunikacji marketingowej, dopasowane do potrzeb biznesowych klientów. Od 2016 r. jest CEO Publicis Media w Polsce, do której należą m.in.: agencje Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Zasiadał w jury Effie i Mixx Awards. Jest członkiem Rady Programowej XI edycji Forum IAB.

Anna Sakowicz

Związana jest z rynkiem komunikacji marketingowej od ponad 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej pracowała w domu mediowym Mindshare, ostatnio na stanowisku Partner Invention i Członek Zarządu. W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez IAB. W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer. Wraz z powstaniem Publicis Media (2016 r.) objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera. Jako członek zarządu odpowiada za rozwój i integrację kompetencji: Data&Technology&Innovation, Analytics&Insights, Performance oraz Content.

Magda Kolenkiewicz

Z branżą marketingową związana jest od 2002 roku. W 2004 r. dołączyła do Starcomu, a jesienią 2012 r. objęła stanowisko dyrektora mediów ds. obsługi klientów całej agencji. Współtworzyła kampanie nagradzane i wyróżniane na kluczowych, polskich i zagranicznych konkursach reklamowych tj. Festival of Media, Effie Awards czy Media Trendy. Dyrektorem generalnym Starcomu została w 2013 roku. Była jurorem w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Euro Effie, Festival of Media Global. Zasiadała również w Global Product Committee, który w ramach globalnych struktur Starcom Mediavest Group zajmował się tworzeniem strategii rozwoju produktu agencji. Starcom jest obecnie najwyżej ocenianą agencją mediową z Polski w rankingach międzynarodowej firmy audytorskiej RECMA.

Albert Wyszomirski

W 2003 r. dołączył do Starcomu. Wcześniej, od 1996 r. pracował w agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa, z której wyodrębnił się Starcom. Zaczynał karierę od stanowiska analityka finansowego, awansując następnie na stanowisko kontrolera finansowego Grupy Leo Burnett. W tym czasie uzyskał międzynarodowe kwalifikacje ACCA, które wraz ze zdobytym doświadczeniem, pozwoliły mu objąć stanowiska dyrektora finansowego w Starcomie. Od 2005 r. był członkiem zarządu Starcom Mediavest Group, a w 2016 r. został Chief Financial Officerem Publicis Media w Polsce. Odpowiada za dział finansów i księgowości.

Iwona Jaśkiewicz-Kundera

Rozpoczęła karierę w branży marketingowej w 1999 r., dołączając do domu mediowego Optimedia. W 2002 została dyrektorem działu zakupu w Optimedia. W 2014 r. objęła stanowisko Chief Buying Officera w ZenithOptimedia i jednocześnie z ramienia ZenithOptimedia odpowiadała za negocjacje w ramach grupy VivaKi. Od 2016 r. pełni funkcję Chief Investment Officera Publicis Media, a jej rolą jest tworzenie i realizacja strategii negocjacyjnych całej organizacji.

Anna Bartoszewska

General Manager Zenith, członek zarządu Publicis Media. Odpowiada za rozwój i efektywne działanie agencji, pozyskiwanie nowych klientów, rozwój kompetencji strategicznych i digitalowych oraz poszerzanie portfolio produktów i rozwiązań wspierających wzrost biznesu klientów.

Z branżą mediową jest związana od 2004 roku. W 2005 roku zaczęła pracę w Zenith, gdzie przeszła wszystkie szczeble kariery: od Junior Media Plannera do Dyrektora Zarządzającego.

Agencje Publicis Media

Starcom jest globalną agencją mediową należąca do jednego z największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W oparciu o naszą wiedzę o konsumentach, ich relacjach z markami, mediami i technologiami, tworzymy platformy doświadczeń z markami, rozwijające biznes naszych Klientów. W Polsce Starcom zatrudnia blisko 300 ekspertów i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2016. Obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw.

Zenith jest agencją ROI, łączącą dane, technologię i najlepszych specjalistów, aby odkrywać nowe możliwości, rozwiązywać złożone wyzwania i rozwijać biznes Klientów. Agencja działa w 95 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów z zakresu komunikacji i planowania mediów, content i performance marketingu, optymalizacji oraz danych i analityki. W biurze Zenith w Polsce pracuje 170 osób. Zenith współpracuje z czołowymi światowymi i polskimi markami, m.in. Coty, Electrolux, Lactalis, Kaufland, Kompania Piwowarska, Mercedes-Benz, OBI, Reckitt Benckiser, SCA.

Spark Foundry jest agencją mediową, która w pracy ze swoimi Klientami łączy skalę i siłę globalnej firmy z energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji, charakterystyczną dla startupów. W Polsce zatrudnia kilkudziesięciu ekspertów komunikacji marketingowej i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Obsługuje wiele dynamicznie rozwijających się polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, w tym m.in.: Citi Handlowy, Electronic Arts, Lorenz Bahlsen, Circle K, czy Frisco.pl dla których rokrocznie zdobywa prestiżowe nagrody w konkursach branżowych takich jak Effie Awards i Mixx Awards.

Blue 449 jest agencją mediową działającą w strukturach Publicis Media i globalnej sieci Blue 449, obecnej na 17 światowych rynkach. W Polsce Blue 449 powstała w 2016 roku w oparciu o zespół, zasoby i portfolio Klientów agencji Starlink. W swojej pracy Blue 449 kieruje się filozofią Open Source, czerpiąc inspiracje i wiedzę nie tylko z zasobów własnych (lokalnych i sieciowych), czy też z zasobów specjalistycznych agencji Publicis Media, ale i angażując zewnętrznych partnerów, także spoza szeroko rozumianego rynku reklamowego (np. ze startupów). Działania te służą stworzeniu i wdrażaniu u Klientów kompleksowych, efektywnych rozwiązań komunikacyjnych wspierających rozwój ich biznesu w oparciu o najlepszy dostępny know-how, produkty i technologie.

Performics jest globalną agencją performance marketingu należącą do Publicis Media. Oferuje najwyższej jakości, kompleksowe usługi w zakresie strategii mediów interaktywnych, rozwiązań marketingu efektywnościowego opartych na zaawansowanej analityce oraz najnowszych technologiach. Performics odpowiada za skuteczność i najwyższą jakość wszystkich strategii i działań digitalowych, których celem jest zmiana intencji zakupowych w przychody ze sprzedaży Klientów.

LiquidThread jest agencją digital-contentową należącą do struktur Publicis Media w Polsce.  LiquidThread projektuje i wdraża innowacyjne oraz angażujące odbiorców działania content marketingowe, wykorzystując do tego kompetencje kreatywne, produkcyjne i technologiczne, znajomość mediów, serwisów społecznościowych oraz multimedialnej rozrywki. Kilkudziesięcioosobowy zespół LiquidThread w Polsce korzysta z zasobów i wsparcia specjalistów content marketingu z kilkudziesięciu biur na całym świecie, pracujących dla największych międzynarodowych marek. Na polskim rynku, w ramach Publicis Media, ściśle współpracuje z wyspecjalizowanymi departamentami i agencjami, które dostarczają Klientom wszystkie kluczowe usługi marketingowe niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych, w tym między innymi: strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów, performance marketing, analitykę i badania, technologię i zarządzanie danymi. LiquidThread w różnych obszarach obsługuje kilkadziesiąt Klientów i marek, wśród których są między innymi: The Coca-Cola Company, T-Mobile Polska, Mondelez Polska, Deichmann, McCormick, Citi Handlowy, PZU, Lorenz Bahlsen i ZT Kruszwica.

Data Sciences to centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa w obu kluczowych z punktu widzenia Klientów obszarach: efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach Paid, Owned i Earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika. Departament wspiera Klientów agencji, należących do Publicis Media, we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, projektów content marketingowych i działań marketingu precyzyjnego. Data Sciences pomaga określać KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), gromadzi dane wokół konkretnych odbiorców oraz serwuje im kampanie. Analitycy Data Sciences tworzą zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: Modelowanie POEM, Marketing Mix Modelling, Modelowanie Atrybucyjne i Cross Media Study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta na kontakt z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości. Częścią departamentu Data Sciences jest dział TAAG (Technology And Activation Group), do którego zadań należy zarządzeniem technologią, adserving i webanalityka.

Business Transformation jest departamentem konsultingowym Publicis Media. Koncentruje się na przynoszących zysk innowacjach w budowaniu doświadczeń konsumentów. Wspiera Klientów agencji Publicis Media w trzech obszarach: transformowaniu doświadczeń konsumenckich – bazując na danych, departament tworzy dokładne mapy doświadczeń Klientów  i szuka kluczowych obszarów, w których poprawa doświadczeń konsumenckich jest w stanie przekładać się na sukces biznesowy,  transformowaniu organizacji – departament wykorzystuje autorskie narzędzia, aby precyzyjnie mapować wewnętrzne kompetencje firm w zakresie transformacji oraz odnieść je do rynkowych benchmarków,  pomaga zaplanować skuteczny proces zmian, kluczowe inicjatywy i mierniki sukcesu, współpracy ze startupami – dzięki globalnej inicjatywie Publicis Media – NextTECHnow departament skutecznie łączy klientów ze środowiskiem startupów i innowacyjnymi partnerami.