O nas

Publicis Media Polska

Za wszystkie obszary działalności Publicis Media na polskim rynku odpowiadają Piotr Piętka – Chief Executive Officer (CEO),  Anna Sakowicz – Chief Digital, Data & Analytics Officer, Magda Kolenkiewicz  General Manager Starcom, Albert Wyszomirski – Chief Financial Officer (CFO), Iwona Jaśkiewicz-Kundera  Chief Investement Officer i Agata Majecka – General Manager Zenith.

  • Piotr Piętka
    Piotr Piętka CHIEF EXECUTIVE OFFICER
  • Anna Sakowicz
    Anna Sakowicz Chief Digital, Data & Analytics Officer
  • Magda Kolenkiewicz
    Magda Kolenkiewicz General Manager Starcom
  • Albert Wyszomirski
    Albert Wyszomirski CHIEF FINANCIAL OFFICER
  • Iwona Jaśkiewicz-Kundera
    Iwona Jaśkiewicz-Kundera Chief Investement Officer
  • Agata Majecka
    Agata Majecka General Manager Zenith

Piotr Piętka

Rozpoczął karierę w branży marketingowej w 1996 r. Od 2004 r. pełnił funkcję członka zarządu, a w 2013 r. objął stanowisko Prezesa Starcom Mediavest Group (SMG). Odpowiadał za przeobrażenie SMG w agencję oferującą najnowocześniejsze, digitalowe, technologiczne i poparte najlepszą na rynku analityką, rozwiązania komunikacji marketingowej, dopasowane do potrzeb biznesowych klientów. Od 2016 r. jest CEO Publicis Media w Polsce, do której należą m.in.: agencje Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Zasiadał w jury Effie i Mixx Awards. Jest członkiem Rady Programowej XI edycji Forum IAB.

Anna Sakowicz

Związana jest z rynkiem komunikacji marketingowej od ponad 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej pracowała w domu mediowym Mindshare, ostatnio na stanowisku Partner Invention i Członek Zarządu. W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez IAB. W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer. Wraz z powstaniem Publicis Media (2016 r.) objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera. Jako członek zarządu odpowiada za rozwój i integrację kompetencji: Data&Technology&Innovation, Analytics&Insights, Performance oraz Content.

Magda Kolenkiewicz

Z branżą marketingową związana jest od 2002 roku. W 2004 r. dołączyła do Starcomu, a jesienią 2012 r. objęła stanowisko dyrektora mediów ds. obsługi klientów całej agencji. Współtworzyła kampanie nagradzane i wyróżniane na kluczowych, polskich i zagranicznych konkursach reklamowych tj. Festival of Media, Effie Awards czy Media Trendy. Dyrektorem generalnym Starcomu została w 2013 roku. Była jurorem w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Euro Effie, Festival of Media Global. Zasiadała również w Global Product Committee, który w ramach globalnych struktur Starcom Mediavest Group zajmował się tworzeniem strategii rozwoju produktu agencji. Starcom jest obecnie najwyżej ocenianą agencją mediową z Polski w rankingach międzynarodowej firmy audytorskiej RECMA.

Albert Wyszomirski

W 2003 r. dołączył do Starcomu. Wcześniej, od 1996 r. pracował w agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa, z której wyodrębnił się Starcom. Zaczynał karierę od stanowiska analityka finansowego, awansując następnie na stanowisko kontrolera finansowego Grupy Leo Burnett. W tym czasie uzyskał międzynarodowe kwalifikacje ACCA, które wraz ze zdobytym doświadczeniem, pozwoliły mu objąć stanowiska dyrektora finansowego w Starcomie. Od 2005 r. był członkiem zarządu Starcom Mediavest Group, a w 2016 r. został Chief Financial Officerem Publicis Media w Polsce. Odpowiada za dział finansów i księgowości.

Iwona Jaśkiewicz-Kundera

Rozpoczęła karierę w branży marketingowej w 1999 r., dołączając do domu mediowego Optimedia. W 2002 została dyrektorem działu zakupu w Optimedia. W 2014 r. objęła stanowisko Chief Buying Officera w ZenithOptimedia i jednocześnie z ramienia ZenithOptimedia odpowiadała za negocjacje w ramach grupy VivaKi. Od 2016 r. pełni funkcję Chief Investment Officera Publicis Media, a jej rolą jest tworzenie i realizacja strategii negocjacyjnych całej organizacji.

Agata Majecka

W 2016 roku stanęła na czele Zenith. Wcześniej, jako Chief Digital Officer odpowiadała za rozwój kompetencji digital w ZenithOptimedia Group i zarządzała agencjami Performics (specjalizującą się w performance marketingu) oraz Newcast (realizującą projekty z zakresu branded content). Pełniła również rolę lidera CEE Digital Center of Excellence odpowiadając za wymianę wiedzy z zakresu digital i wsparcie innych biur agencji w regionie CEE we wdrażaniu produktów i usług.

Kim jesteśmy

Publicis Media jest obok Publicis Communications, Publicis Sapient oraz Publicis Healthcare, jednym z czterech globalnych centrów kompetencyjnych tworzących holding reklamowy Publicis Groupe. W ramach Publicis Media w Polsce działają agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Każda z nich, w oparciu o własne zasoby i ekspercką wiedzę, gwarantuje klientom łatwy dostęp do wszystkich kluczowych kompetencji i usług specjalistycznych Publicis Media, odpowiadających na ściśle określone potrzeby biznesowe marek i firm. Publicis Media zatrudnia na polskim rynku ponad 550 ekspertów w takich obszarach jak strategia komunikacji, planowanie i zakup mediów, performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Publicis Media jest jedną z dwóch największych pod względem obrotów grup agencji w Polsce (ranking RECMA). W 2017 r. Publicis Media zdobyła tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu międzynarodowej firmy Antal.

Starcom jest agencją mediową tworzącą skuteczne rozwiązania biznesowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku relacji konsumentów z markami. Starcom jest globalną marką należąca do jednego z największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W Polsce zatrudnia blisko 250 ekspertów i gwarantuje klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz  business transformation. Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2016. Obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw.

Zenith jest agencją ROI, łączącą dane, technologię i najlepszych specjalistów, aby odkrywać nowe możliwości, rozwiązywać złożone wyzwania i rozwijać biznes klientów. Zenith jest częścią Publicis Media, jednego z czterech centrów kompetencyjnych w ramach Publicis Groupe. Agencja działa w 95 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów z zakresu komunikacji i planowania mediów, content i performance marketingu, optymalizacji oraz danych i analityki. W Polskim biurze Zenith pracuje 170 osób. Zenith współpracuje z czołowymi światowymi i polskimi markami, m.in. Aviva, Coty, Electrolux, Lactalis, L’Oréal, Mercedes-Benz, Reckitt Benckiser, SABMiller, SCA, Sanofi, Totalizator Sportowy, Wirtualna Polska.

Spark Foundry jest agencją mediową, która w pracy ze swoimi klientami łączy skalę i siłę globalnej firmy z energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji, charakterystyczną dla startupów. W Polsce zatrudnia kilkudziesięciu ekspertów komunikacji marketingowej i gwarantuje klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Obsługuje wiele dynamicznie rozwijających się polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, w tym m.in.: Citibank, Electronic Arts, Lorenz Bahlsen, Circle K, czy Frisco.pl dla których rokrocznie zdobywa prestiżowe nagrody w konkursach branżowych takich jak Effie Awards i Mixx Awards.

Blue 449 jest agencją mediową działającą w strukturach Publicis Media i globalnej sieci Blue 449, obecnej na 17 światowych rynkach. W Polsce Blue 449 powstała w 2016 roku w oparciu o zespół, zasoby i portfolio klientów agencji Starlink. W swojej pracy Blue 449 kieruje się filozofią Open Source, czerpiąc inspiracje i wiedzę nie tylko z zasobów własnych (lokalnych i sieciowych), czy też z zasobów specjalistycznych agencji Publicis Media, ale i angażując zewnętrznych partnerów, także spoza szeroko rozumianego rynku reklamowego (np. ze startupów). Działania te służą stworzeniu i wdrażaniu u klientów kompleksowych, efektywnych rozwiązań komunikacyjnych wspierających rozwój ich biznesu w oparciu o najlepszy dostępny know-how, produkty i technologie.

Performics jest globalną agencją performance marketingu należącą do Publicis Media. Oferuje najwyższej jakości, kompleksowe usługi w zakresie strategii mediów interaktywnych, rozwiązań marketingu efektywnościowego opartych na zaawansowanej analityce oraz najnowszych technologiach. Performics odpowiada za skuteczność i najwyższą jakość wszystkich strategii i działań digitalowych, których celem jest zmiana intencji zakupowych w przychody ze sprzedaży klientów.

LiquidThread jest agencją digital-contentową należącą do struktur Publicis Media w Polsce.  LiquidThread projektuje i wdraża innowacyjne oraz angażujące odbiorców działania content marketingowe, wykorzystując do tego kompetencje kreatywne, produkcyjne i technologiczne, znajomość mediów, serwisów społecznościowych oraz multimedialnej rozrywki. Kilkudziesięcioosobowy zespół LiquidThread w Polsce korzysta z zasobów i wsparcia specjalistów content marketingu z kilkudziesięciu biur na całym świecie, pracujących dla największych międzynarodowych marek. Na polskim rynku, w ramach Publicis Media, ściśle współpracuje z wyspecjalizowanymi departamentami i agencjami, które dostarczają klientom wszystkie kluczowe usługi marketingowe niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych, w tym między innymi: strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów, performance marketing, analitykę i badania, technologię i zarządzanie danymi. LiquidThread w różnych obszarach obsługuje kilkadziesiąt klientów i marek, wśród których są między innymi: The Coca-Cola Company, T-Mobile Polska, Mondelez Polska, Deichmann, McCormick, Citibank, PZU, Lorenz Bahlsen i ZT Kruszwica.

Data, Technology & Innovation, Analytics & Insight (DTI&AI) to centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i doradztwa w obu kluczowych z punktu widzenia klientów obszarach: efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach Paid, Owned i Earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika. Departament wspiera klientów agencji, należących do Publicis Media, we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, projektów content marketingowych i działań marketingu precyzyjnego. DTI&AI pomaga określać KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), gromadzi dane wokół konkretnych odbiorców oraz serwuje im kampanie. Analitycy DTI&AI tworzą zaawansowane modele ekonometryczne i badania (tj. m.in.: Modelowanie POEM, Marketing Mix Modelling, Modelowanie Atrybucyjne i Cross Media Study) pomagające zrozumieć reakcje konsumenta na kontakt z reklamą i w oparciu o wnioski zaplanować bardziej efektywną komunikację w przyszłości. Częścią departamentu DTI&AI jest dział TAAG (Technology And Activation Group), do którego zadań należy zarządzeniem technologią, adserving i webanalityka.

Business Transformation jest departamentem konsultingowym Publicis Media. Koncentruje się na przynoszących zysk innowacjach w budowaniu doświadczeń konsumentów. Wspiera klientów agencji Publicis Media w trzech obszarach: transformowaniu doświadczeń konsumenckich – bazując na danych, departament tworzy dokładne mapy doświadczeń klientów  i szuka kluczowych obszarów, w których poprawa doświadczeń konsumenckich jest w stanie przekładać się na sukces biznesowy,  transformowaniu organizacji – departament wykorzystuje autorskie narzędzia, aby precyzyjnie mapować wewnętrzne kompetencje firm w zakresie transformacji oraz odnieść je do rynkowych benchmarków,  pomaga zaplanować skuteczny proces zmian, kluczowe inicjatywy i mierniki sukcesu, współpracy ze startupami – dzięki globalnej inicjatywie Publicis Media – NextTECHnow departament skutecznie łączy klientów ze środowiskiem startupów i innowacyjnymi partnerami.