1 grudnia 2016 r.

Publicis Media ukonstytuowała struktury na polskim rynku. Oprócz czterech marek agencji mediowych: Starcom, Zenith, Spark Foundry oraz Blue 449 | Starlink w Polsce działać będą: agencja marketingu efektywnościowego Performics, agencja kreatywna i content marketingowa LiquidThread oraz departamenty specjalistyczne (Global Practices): Data Technology&Innovation oraz Analytics&Insights, Capability, Exchange, Business Transformation, Business Development i Communications.

Polska jest jednym z dwudziestu największych lokalnych rynków holdingu Publicis, na którym zrealizowana została transformacja, wynikająca z nowej, ogłoszonej wiosną br., strategii biznesowej Publicis Media. W wyniku transformacji skonsolidowane zostały departamenty, agencje i kompetencje specjalistyczne, kluczowe z punktu widzenia rozwoju biznesu klientów agencji należących do Publicis Media. Poszczególne obszary działalności (Global Practices) mają swoich liderów, raportujących do Zarządu organizacji:

  • Liderem departamentu Data Technology&Innovation oraz Analytics&Insights, który jest centrum gromadzenia danych i zarządzania nimi oraz analityki i technologii wspierających działania marketingowe, jest Anna Sakowicz, Chief Digital, Data and Analytics Officer Publicis Media. Dyrektorem Generalnym tego departamentu jest Rafał Wyszyński.
  • Liderem departamentu Publicis Media Exchange, którego rolą jest tworzenie i realizacja strategii negocjacyjnych Publicis Media, jest Iwona Jaśkiewicz – Kundera, Practice Lead Publicis Media Exchange.
  • Liderem departamentu Capability, którego rolą jest czuwanie nad rozwojem wiedzy i kompetencji w Publicis Media, wsparcie strategiczne dla zespołów oraz rozwijanie wewnętrznych systemów i procesów, jest Beata Golubińska, Chief Capability Officer Publicis Media.
  • Liderem departamentu Business Transformation, który zajmuje się doradztwem w zakresie transformacji digitalowej oraz budowaniem partnerstw między korporacjami a startupami, jest Krzysztof Sobieszek, Practice Lead Publicis Media Business Transformation.
  • Liderem obszaru Business Development, który tworzy i realizuje strategie nowo biznesowe, jest Piotr Szczepański, Practice Lead Publicis Media Business Development.
  • Liderem obszaru Communications, który odpowiada za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, jest Piotr Ruszak, Practice Lead Publicis Media Communications.

Kompetencje performance’owe, za które odpowiada Anna Sakowicz, skupione zostały pod globalną marką Performics. Dyrektorem Generalnym jednej z największych w Polsce agencji marketingu efektywnościowego – Performics jest Jakub Bielerzewski, a Business Development Directorem Rafał Sobiczewski, który będzie odpowiadał za rozwój produktu i wiedzy, innowacje oraz partnerstwa, a także rozpoznawalność marki Performics na rynku. Zespół Performics liczy obecnie 80 osób.

Kompetencje strategiczno-kreatywne, produkcyjne, social mediowe i content marketingowe tworzy i realizuje agencja LiquidThread, której 80 osobowym zespołem zarządza Łukasz Borek, Practice Lead Publicis Media Content i Dyrektor Generalny LiquidThread.

– Rozpoczynamy nowy etap działalności Publicis Media. Zmieniamy naszą organizację wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy potrzebują prostego dostępu do wszystkich usług i kompetencji, kluczowych z punktu widzenia ich biznesu. W obecnym kształcie gwarantujemy najwyższej jakości poziom serwisu w każdym z priorytetowych dla komunikacji marketingowej obszarach, przy ogromnej skali oraz zapleczu merytorycznym, narzędziowym i technologicznym, które współtworzy blisko 600 ekspertów, korzystających w pracy z klientami z lokalnych i globalnych zasobów Publicis Media – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Media w Polsce.

Departamenty specjalistyczne (Global Practices) będą wspierały każdą z czterech agencji mediowych Publicis Media poprzez dedykowane im zespoły, oferujące dostęp do wiedzy i narzędzi wykorzystywanych w oparciu o specyficzne potrzeby poszczególnych klientów. Agencje Performics oraz LiquidThread będą natomiast dodatkowo samodzielnie zdobywać nowych klientów i budować własną pozycję na rynku.

W marcu br. stanowisko Chief Executive Officera Publicis Media w Polsce objął Piotr Piętka, który wraz z Moniką Bronowską, Chief Operation Officerem i Albertem Wyszomirskim, Chief Financial Officerem, odpowiadają za wszystkie obszary działalności Publicis Media na polskim rynku.